Khamis, 8 November 2012

Bab 2: Pengalaman saya yang tak akan saya lupakan.


Sekarang nie, giliran saya sendiri bercerita. Dyus kena rehat dulu sebabnya nie semua cerita dari pengalaman yang saya sendiri alami. Cerita pengalaman ini betul-betul belaku apa diri saya sendiri. Mari saya ceritakan kepada kamu semua dan cerita nie saya tak pernah cerita kepada sesiapa pun malah ingatan saya kuat dan saya boleh ingat lagi kejadian yang berlaku pada saya.

Biar saya kongsi 4 cerita pengalaman seram yang pernah berlaku kepada saya. Kisah nie dah belalu 6 tahun dahulu ketika saya masih bersekolah di sekolah menengah lagi. Masa saya di sekolah menengah lagi, saya boleh dikira sibuk dengan aktiviti sekolah saya iaitu koir sekolah. Kiranya active sekali berbanding dengan persatuan lain selain daripada Teakwando dan kelab catur. Kebanyakan kisah seram dan perkara ganjil berlaku semasa saya mengikuti kelab muzik iaitu koir sekolah. Dalam koir sekolah saya dibahagian bass iaitu suara lelaki tulen (suara rendah) itu masa tingkatan 3. Masa tingkatan 1-2 itu campur (tak pernah menang dapat nombor 2 saja berlainan pula masa saya tingkatan 3 baru dapat Johan daerah Sandakan). Pengalaman pertama saya berlaku masa tingkatan 4, dimana kumpulan koir kami memasuki pertandingan peringkat negeri di Tawau, Sabah. Nanti saya ceritakan. Kisah kedua masa tingkatan 5, juga kumpulan koir dalam perjalanan ke sesuatu tempat. Kisah ketiga masa tingkatan 5, malam 30 Ogos. Dan kisah terakhir pula terjadi semasa saya berlajar di kolej swasta, iaitu hostel. 

Ingat ya saya takkan tapis-tapis nama tempat tu ya, tetapi tarikh (kalau saya ingat) dan nama orang tu ada hanya nama timangan sahaja dan lain nama tu maaf tak beberapa ingat. Saya masih ingat tetapi saya ada masalah ingat nama orang jadi mohon maaf kalau ada yang terasa ya

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasana yang sepi,
Bacalah kisah saya nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan