Khamis, 27 Ogos 2015

Ada benda diatas pokok

Salam Malam Jumaat semua, malam nie saya akan berkongsikan kisah nie berlaku kepada saya semasa sekolah rendah dahulu. Saya tak pasti pernah menceritakan ataupun belum pada posting terdahulu yang berkaitan dengan Sekolah rendah saya nie. Ia berada dinotes saya jua yang bertajuk "Ganjil". Disini saya ingin menyatakan bahawa kisah nie pendek sangat dan tidak menyeramkan tapi ia menyeramkan bagi saya pada masa itu, apa saya nak buat sebab saya ada memory yang kuat sangat maka boleh mengingatinya dengan jelas sekali.

Berbalik pada kisah saya nie, maaf sangat saya tak ingat tarikh mahupun tahun dah kira lama sangat. Klu tidak silap pada masa tu saya masih lagi sesi petang dan kejadian nieberlaku pada petang hari. Pada masa kejadian tu terkenal di hometown saya nie kejadian penampakkan Pontianak dimana ramai ternampak di sebuah jalan di Sandakan (Maaf tak ingat yang mana satu pada masa tu). Malah ada beberapa penduduk terdekat pada sekolah rendah saya nie turut mengatakan mereka terlihat kelibat hantu terkenal nie pada kawasan sekolah. Memang pada hari tu menjadi riuh-rendah apabila berdekatan dengan tandas sekolah ada mereka ternampak ada benda diatas pokok seperti satu kain putih panjang bergantung pada dahannya. Saya sempat melihatnya kain tu di sana bukan hantu tu la, kelihatan jelas kain tu putih dengan tompokkan tanah padanya serta ada secebis daripada kain itu pada bawah pokok. Nie saya nak beritahu bahawa belakang sekolah rendah nie ada sebuah sungai dan ia berdekatan dengan sebuah gua kecil. Belum sempat saya nak tengok lagi rapat secara tak langsung beberapa guru datang ke sana dan mengarahkan kami pelajar-pelajar untuk balik ke kelas. 

Itu sahaja la kisahnya memang tidak seram pun malah ia sekadar kenangan semasa saya kecil dahulu serta masih menjadi persoalan apa sebenarnya benda di atas pokok tu serta apa yang sbenarnya berlaku. Nampaknya persoalan nie belum ada jawapan sehingga kini..


Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan