Khamis, 8 Ogos 2013

Bab 15:- Mini Siri : Consultant

Salam Malam Jumaat semua, maka tamat kisah mini siri “Place”. Bagaimana perasaan anda ketika membacanya? Adakah ia seram sehingga tulang? Baiklah, kali ini saya akan kongsikan buat santapan kamu semua mengenai satu kisah seram yang membuatkan kita sedar.

Kita manusia sering mencari jalan penyelesaian mahupun jalan untuk menempah kejayaan. Semestinya ramaikan akan mencubanya dengan keupayaan diri sendiri akan tetapi di luar sana ada juga yang mencari jalan lain untuk mencapai kejayaan. Di sini saya ingin ceritakan jika ada satu peluang dimana ada seorang boleh menjanjikan kepada kamu untuk mengambil jalan pintas untuk mencapai kejayaan itu. Yang boleh dikatakan ia memberikan pulangan 100% akan berjaya. Adakah kamu akan melepaskan peluang tersebut ataupun sebaliknya, ia terpulang kepada anda.
Ini adalah sebuah kisah mengenai sebuat syarikat perunding, yang mempunyai seorang yang bijak membuat rancangan untuk apa-apa sahaja yang manusia inginkan. Namanya Mr M bersama-sama dengan dua orang penolongnya yang bernama Jack & Jill yang merupakan sepasangan adik-beradik kembar. Mr M akan menyoal kepada kliennya tujuaannya sebelum memberikan rancangan tersebut. Mr M tidak menyatakan harganya hanya satu perkara dia minta hanyalah kliennya kena setia dengan rancangan yang sudah diaturnya akan tetapi jika dilanggar bayarannya berat sekali.

Disini akan sajikan 3 buah kisah iaitu “Promise” adalah kisah mengenai seorang usahawan meminta pertolongan daripada Mr M malah dia berjanji untuk memberikan 50% keuntunggannya kepada Mr M, jika perniagaannya berjaya. Usahawan itu mungkir janjinya dan tanpa membayar bayaran kepada Mr M, akan tetapi rancangan itu masih lagi digunakan dan ada sesuatu buruk bakal berlaku kepadanya. “Plan” adalah kisah mengenai seorang ketua perompak yang menyalahkan Mr M kerana rancangan yang diberikan olehnya gagal dan mengambil keputusan menjadikan Mr M tebusan. Kesetiaan kepada rancangan itu dilanggar dan sesuatu buruk akan menimpah ketua perompak itu. “Words” adalah kisah mengenai seorang ahli politik untuk menjadi seorang yang ternama dengan meminta rancangan daripada Mr M. Akan tetapi ahli politik tersebut membuat satu perkara yang melanggar rancangan tersebut maka sesuatu buruk akan menimpah kepadanya.

Nantikan kisah ini, yang membuatkan kamu seram dan sedar dengan perkara yang sering berlaku di dunia ini. Nantikannya untuk santapan anda pada Malam Jumaat.

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasanan sepi,

Bacalah kisah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan