Khamis, 17 Oktober 2013

Bab 19 : Keadilan

Salam malam Jumaat semua, maka tamatlah kisah mengenai kucing hitam. Bagaimana kisah itu adakah ia seram ataupun sebaliknya. Kisah itu saya sisipkan previu untuk kisah yang akan datang  yang saya akan sajikan kepada kamu semua.

Kali ini saya akan lompat beberapa bab kisah saya untuk menyampaikan anda 2 kisah seram yang ada kaitan dengan keadilan. Pada asalnya selepas kisah ini adalah kisah sekuel untuk Muzik, Irama dan Lagu III akan tetapi saya belum ada semangat untuk menulisnya apabila beberapa kisah yang saya kongsikan kepada kamu semua adalah kisah panjang. Saya sudah tidak sabar untuk menulis kisah pendek semula maka saya sengaja melompatkannya daripada saya 100%  mengikut apa yang saya tulis di dalam buka nota saya ini.

Dipendekkan apa itu keadilan? Jika berlaku sesuatu yang tidak adil semestinya kita akan merunggut tidak henti bukan? Kita akan mencari punca masalah itu dengan harapan ia dapat diselesaikan. Akan tetapi jika kita tidak tahu puncanya maka tidak hairanlah ada mereka akan menunding jari semata-mata untuk menutupnya.

Keadillan dalam kisah yang saya bakal kongsikan kepada kamu semua adalah roh-roh mereka yang tidak akan aman selagi kematian mereka tidak dapat menemui keadilan apabila kematian mereka itu sesuatu yang tragis sekali ataupun mereka ini hanya ingin kematian mereka ini bermakna.

Mak..” adalah kisah yang saya dapat dari mimpi yang ternyata sedih bagi saya yang berlaku di negara matahari terbit. Apabila seorang gadis dirasuk oleh arwah kakaknya yang inginkan keadilan terhadap kematiannya. Adakah roh kakaknya itu bakal menerima keadilan yang dia mahukan dan adakah dia mampu rehat dengan aman?

Lepaskan Aku..” adalah kisah mengenai kes histeria yang berlaku disebuah rumah anak yatim yang membuatkan penhuninya merana. Seorang ustaz telah dipanggil untuk menyelesaikan masalah tersebut akan tetapi ustaz tersebut merasakan perkara curiga sekali apabila yang kes rasukkan ada kaitan dengan penhuninya yang hilang disana. Yang merasuk penhuninya disana adalah roh seorang bbudak lelaki yang inginkan  mayatnya disemadikan sahaja. Apakah akan terjadi adakah kesemua ketidak-adilan akan terbongkar? Semua rahsia akan terbongkar di rumah anak-anak yatim tersebut.

Nantikan kisah ini pada malam Jumaat yang akan datang.

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasana sepi,

Bacalah kisah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan