Khamis, 14 Mac 2013

Buli


Pemberitahuan bahawa kisah ini lain sedikit kira main lepas sahaja sebab semasa saya menulis kisah ini mood saya tak beberapa baik. Sila open-minded ketika membacanya ada sedikit PG18.

Keadaan riuh-rendah bunyi suara pelajar-pelajar Sekolah Tinggi St. George ketika waktu aktivti. Kesemuannya adalah pelajar lelaki dan sekolah tu khas untuk pelajar lelaki sahaja. Dalam suasana yang jauh dari kelas-kelas mahupun kantin, di sudut belakang bilik stor yang terletak jauh daripada bahagian sekolah. Kedengaran bunyi gelak ketawa bagaikan mereka mengetawakan seseorang. Kelihatan 3 orang pelajar mengetawakan seorang pelajar yang kelihatan terduduk mengerang kesakitan. Billy, Tom dan Jack adalah pelajar yang mengetawakan pelajar yang dalam kesakitan  iaitu Tim. 

“Apasalah kau tumbuk dia saja la kerna dia tersilap terbeli roti yang bukan kau mau. Kalau aku dah lama saya belasah dia sampai lembik nie.” kata Billy sambil mengejek rakannya Jack.

Dah saya kasi tau apa saya mau dia pula bagi saya nie memang patut pun saya buku lima direct muka dia.” Marah Jack.

“Lagipun bukan duit kau juga kan? Tim sendiri juga yang belanja kau juga kan.” ejek Jack sambil menepuk-nepuk bahu rakannya Tom.

“Buat rasa kesian juga budak nie, begini la kita kerja kan dia lagi. Maybe suruh dia strip.” Kata Billy sambil berketawa.

“Bagus idea kau juga lepas tu kita minta dia mandi lumpur.” tambah Tom yang setuju dengan idea Billy.

“Mesti dia tak berani lagi langgar arahan kita lagi.” Setuju Jack.

Mereka terus mengarahkan Tim untuk tanggalkan uniform sekolahnya. Tim tidak bersetuju dengan arahan mereka dan mulai menbantah. Dengan sekali tumbukkan daripada Billy terus mengena perut Tim. Tim terus memeluk perutnya lalu mengerat kesakitan. Mereka bertiga hanya ketawa tanpa menghiraukan keadaan Tim yang dalam kesakitan. Tom dan Jack terus mengangkat Tim untuk dia berdiri lalu terus mengertak Tim agar patut dengan arahan mereka ataupun dia bakal terima daripada mereka berdua. Tim berasa serba-salah akhirnya dia terpaksa melakukannya. Tim menanggalkan pakaiannya hanya tinggal seluar dalamnya sahaja dan ketika Tim menanggalkan pakaiannya mereka bertiga hanya berketawa kerna geli hati dengan kelakuan Tim. 

“Mengapa malu ka?” sindir Billy kepada Tim

Hahaha masih pakai white brief. Masih budak-budak lagi nie belum lagi remaja.” ketawa sindiran daripada Tom

“Biar saya tangkap gambar sekejab boleh juga buat kenangan.” Gelak Jack sambil mengambil beberapa gambar Tim dengan telefon bimbitnya.

“Apa lagi kau tunggu pegi kau mandi lumpur tu” arah Billy sambil menunjukkan lopak lumpur berdekatan dengan mereka.

Tim terpaksa lakukannya juga walaupun hatinya membantahnya arahan mereka akan tetapi apa yang harus dia lakukan jika tidak dia bakal dibelasah teruk oleh mereka bertiga nie

“Mandi tu lumpur macam kerbau. Hahaha memang lucu sangat.” Sindir Tom sambil membawa pakaian Tim kearah Jack.

Nie kami ambik ya sebagai duit pampasan kerna kau salah beli masa rehat tadi.” Kata Jack ketika mengeluarkan RM20 dari dompet Tim yang dia dapat dari saku seluar Tim.

“Dapat juga kita beli majalah playboy tu juga.” Sindir Billy.

Selepas mereka mendapat duit tu, mereka terus mencampakkan pakaian Tim kearah Tim. Pakaian Tim sudah kotor kerna terkena lumpur. Tanpa mempedulikan Tim, mereka bertiga mencapai beg sekolah mereka lalu melambai-lambai ke arah Tim sambil ketawa meninggalkan Tim seorang diri.

Tim tak menyangka mereka yang dia anggap sebagai kawannya telah membulinya dengan teruk sekali. Sebulan yang lepas dia baru sahaja berpindah dan memasuki Sekolah Tinggi St. George atas sebab bapanya berpindah atas kerna kerja. Walaupun dia pada asalnya membantah kerna tak ingin berpisah dengan kawan-kawannya akan tetapi dia akur atas sebab bapanya bersusah-payah membesarkan dirinya sendiri selepas ibunya meninggal dunia. Di tempat baru yang cukup asing bagi dirinya dan dia terpaksa mencari kawan yang baru. Di sekolah baru sememangnya sukar bagi Tim untuk mencari kawan baru tapi ia berubah apabila 3 orang pelajar sudi berkawan dengan iaitu Billy, Tom dan Jack. Apa yang Tims tidak tahu bahawa mereka nie pelajar nakal di sekolah tu malah bagi Tim mereka nie baik sangat pada luaran sahaja. Tims merasakan dia akan dapat berkawan akan tetapi harapan tu berubah pada minggu ketiga apabila mereka bertiga mulai membuli Tim. Tim tak menyangka mereka yang dia tahu tu baik padahal semuanya hanya palsu. Tim mulai menangis ketika dia mengenang nasib malangnya dan dia terpaksa akur dengan nasibnya. Perlahan-lahan dia mengenakan pakaiannya yang sudah kotor dia bersyukur daripada pakaian dibuang mahupun dikoyakkan dan daripada dia berjalan pulang dengan seluar dalamnya sahaja. Tims mencapai beg sekolahnya lalu berlalu pergi. Dari sudut di dalam bilik stor tu, kelihatan satu lembaga hitam dengan mata merah saga mulai marah apa yang dia lihat tadi. Lembaga tu menyerikan giginya yang berlumuran darah yang pelahan-lahan meleleh jatuh ke lantai sebelum ghaib.

Ketika Billy, Tom dan Jack melalui bilik guru. Dengan tiba-tiba mereka disapa dari belakang mereka. Cikgu Malik menyapa mereka bertiga. 

“Apasal kamu berdua lewat baru balik nie? Betul ka apa yang saya selalu dengar? Kamu membuli lagi ka? Gertak Cikgu Malik kepada mereka bertiga.

“Cikgu, kami bertiga ada training di padang tadi dan lepas habis sahaja kami terserempak dengan budak baru tu Tim. Kami minta tunjuk ajar dia dengan kerja rumah kami sahaja kerna dia sama kelas dengan kami. Buli tak mungkin la bukan ka kami berjanji tidak akan buat lagi.” Jawab Tom 

“Jangan la Cikgu dengar fitnah daripada mereka yang lain. Mentang-mentang kami sudah tak membuli mesti ada yang mau kenakan kami balik.” Kata Jack

“Sudah kami kena teruk dengan guru displin dan guru kaunseling. Semestinya kami sudah tak berani melakukannya lagi.’ Kata Billy

Mereka hanya berkata begitu adalah tipu semata-mata dengan harapan mengaburi mata Cikgu Malik. Mereka bertiga semestinya tak ingin terbelang mereka pecah.

“Baik la. I still watching you three. Kamu kan tau sekolah nie pernah ada pelajar membunuh diri kerna dibuli. Dan saya tak nak ia berulang lagi. Kamu bertiga balik la sekarang nie.” kata Cikgu Malik sebelum berlalu ke keretanya.

“Baik Cikgu” kata mereka bertiga serentak lalu tersenyum sinis apabila Cikgu Malik meninggalkan mereka bertiga.

“Bodoh betul boleh dia percaya apa yang kita katakan tadi.” Ketawa Billy.

“Nanti kita gertak budak-budak yang lain yang pergi report kita nie.” kata Tom.

“Pedulikan la orang tua tu nanti kedai tu tutup karang susah kita nie.” gesa Jack.

Semasa mereka berjalan ke pintu pagar, dengan tiba-tiba kedengaran bunyi Honk! Honk! Ketiga-tiga mereka terkejut dan terus memandang ke arah bunyi tu. Kelihatan dari dalam kereta, Cikgu Malik menunjukkan “I watching you three” kepada mereka bertiga lalu memandu keluar dari sekolah. Billy, Tom dan Jack berasa panas hati dan terus mengeluarkan jari hantu kearah kereta Cikgu Malik yang sudah meninggalkan perkarangan sekolah.

Keesokkan harinya.

Kelihatan tempat duduk Tim kosong bagaikan dia tak pergi ke sekolah pada hari tu. Keadaan kelas semesti riuh-rendah tapi bukan daripada pelajar lain di dalam kelas tu tetapi daripada Billy, Tom dan Jack. 

“Nampaknya Tim dah tak berani datang ke sekolah sudah nie.” kata sindiran Jack kerna Tim tidak ke sekolah hari nie.

“Nampaknya kita kena cari mangsa yang baru gayanya.” Kata Tom sambil membelik majalah playboy yang dibeli semalam.

Kat sekolah nie ramai yang kaya-raya senang saja kita pergi buli mereka nie bukannya susah sangat bukan. Kalau budak Tim tu tiada kan bagus juga lagipun bukan dia seorang saja kita boleh buli.” Kata Billy yang mulai merampas balik majalahnya daripada Tom kerna kelihatan Cikgu Masitah mulai memasuki kelas mereka.

Pembelajaran bermula dengan cikgu mengajar ilmu pengetahuan manakala pelajar berusaha untuk menimbah ilmu yang dikongsi oleh guru mereka kecuali mereka bertiga. Cikgu sibuk mengajar manakala mereka bertiga membuat tahi mata daripada berlajar.

Pembelajaran terhenti apabila kedengaran pintu kelas diketuk, semua pelajar terus memandang kearah pintu. Kelihatan 2 pelajar berpangkat pengawas yang mengetuk pintu lalu memohon maaf kepada Cikgu Masitah kerna menganggu dan meminta izin untuk memberitahu bahawa kem motivasi untuk tingkatan 3 bakal dijalankan pada hari Jumaat nie. Pelajar tu sambung lagi bahawa semua pelajar diwajibkan hadir dan siapa yang tidak hadir akan dikenakan denda oleh Cikgu Alex. Akhirnya pelajar tu menghabiskan pengumunan lalu berterima kasih kepada Cikgu Masitah kerna membenarkan dia berbuat demikian lalu berlalu pergi.

Pada masa rehat. Billy, Tom dan Jack akan berada tempat mereka selalu lepak iaitu di belakang bilik stor. Pada asalnya mereka bertiga ingin skip daripada mengikuti kem motivasi walau bagaimana pun mereka tak dapat kerna surat pemberitahuan sudah sampai kepada pihak ibubapa mereka malah ibubapa mereka sudah sign surat kebenaran. Satu lagi mereka tak dapat lepas apabila Cikgu Alex, Cikgu Iris dan Cikgu Malik akan bertugas pada hari kem motivasi malah mereka selalu kena perhatikan oleh guru-guru nie atas kesalahan lepas iaitu membuli. Walaupun tidak dapat melepaskan diri akan tetapi mereka bertiga ada plan untuk memcuri kertas peperiksaan kelak dan mereka ada peluang berbuat demikian. Mereka bertiga berbincang dengan kerja yang mereka bakal lakukan pada hari kem motivasi tu kelak dan mereka juga tidak sabar dengan harinya.

Pada hari kem motivasi.

Kelihatan ramai pelajar-pelajar tingkatan 3 berkumpul di padang bola menunggu giliran untuk diambil kedatangan. Ada separuh pelajar yang lain mulai gelisah dan tidak menyangka bahawa nasib malang bakal menimpah mereka kelak apabila kelihatan Billy, Tom dan Jack datang ke padang bola tu. Mereka bertiga tersengih apabila mereka nampak ada beberapa pelajar ketakutan apabila mereka bertiga berjalan ke padang bola tu

Dalam keadaan riuh-rendah kelihatan Cikgu Malik meminta pelajar untuk mengambil perhatian dengan taklimat yang dia bakal beritahu dengan aktiviti satu hari dan satu malam. Mereka bertiga yang berketawa akan tetapi terhenti apabila mereka bertiga perasaan renungan tajam datang daripada Cikgu Malik dan mereka terpaksa mendengar taklimat yang diberikan oleh guru tu.

Selepas sahaja 2 jam setiap 5 sesi, kelihatan pelajar-pelajar mulai kepenatan dengan aktiviti yang disediakan oleh para guru. Dengan bantuan daripada ketua pengawas dan penolongnya, mereka mengatur setiap pelajar ke kelas untuk mereka berehat dan juga tempat mereka tidur. Beberapa pelajar diletakkan di kelas yang diatur dalam suasana tu hanya tinggal Billy, Tom dan Jack lagi yang masih belum lagi ditempatkan. Mereka bertiga mulai bosan menunggu giliran mereka yang bakal ditempatkan dan kaki mereka sudah dekat kebas kerna penat sangat. Akhirnya mereka ditempatkan di sebuah kelas yang kira jauh daripada pelajar lain dan juga bilik guru, kelihatan muka mereka bertiga merah apabila mereka mengetahui ditempatkan kelas yang jauh dan mulai protes dengan ketua pengawas tu.

“Tiada gunanya kamu bertiga mau complain nie bukan saya suka-suka bagi sama kamu bertiga. Nie atas arahan daripada Cikgu Malik dan permintaan pelajar-pelajar yang lain. Sapa tak kenal dengan Geng Hantu macam kamu bertiga nie.” Kata Jimmy ketua pengawas kepada Billy, Tom dan Jack dengan tegas.

Hei! Sotong! Apa kami peduli dah la jauh plus kira mau pigi tandas pun bukan main jauh.” Berang Billy kepada Jimmy ketua pengawas yang ada perwatakkan lembut sedikit.

“Apa saya peduli, saya hanya utamakan keselamatan pelajar lain dan plus saya sendiri tak nak tengok muka beruk kamu bertiga juga. Sama ada kau suka atau tak tu masalah kamu. Now rest your ass out dan nanti malam ada program lagi ingat datang kalau tak, siap!” Kata Jimmy sebelum berlalu meninggalkan mereka bertiga.

Woi! Sotong! Saya belum abis cakap dengan kamu nie! Woi!” teriak Billy yang masih berang sebelum ditenangkan oleh Tom dan Jack.

Alah sabar la Billy, kan dia tu ketua pengawas plus mana kau boleh lawan dia tu.” Kata Jack yang cuba menyenangkan Billy yang masih marah.

“Cukup la kamu kena butt kicked dari Jimmy tu. Walaupun dia nie mat lembut tapi kira boleh tahan juga kerna ada black belt dalam Karate. Kenapa masih tak puas hati lagi ka lepas eksiden tu ke?” soal sindir Tom kepada Billy yang mulai bertambah marah.

“Dah saya marah kau tambah batu api lagi. Tak guna punya kawan la kau nie Tom. Memang nak kena juga budak sotong nie juga dah buat saya malu bukan main.” Jawab Billy dengan marahnya.

“Memang rasa kasihan juga adakala saya tak tahan geli hati juga apabila teringat balik. Budak lembut tu humban kau kedalam parit plus sehinggakan seluar kau terkoyak ketika kau cuba menumbuk budak tu.” Sindir Jack

“Kurang ajar kamu berdua nie!” marah Billy lalu terus bergusti dengan dua kawannya sambil kedengaran bunyi ketawa daripada Tom dan Jack.

Dari jauh daripada pandangan mereka bertiga, kelihatan dua pasang mata merah berkaca melihat kearah mereka bertiga dari sudut tingkap kelas tu. Kelihatan tangan hitamnya cuba mencapai tapi terhenti separuh jalan. Dengan senyuman yang mengerikan lalu berkata “nanti malam” lalu ghaib.

Pada malamnya, selepas sahaja program pada waktu malam sudah selesai. Ketua pengawas memberikan pengumuman kepada pelajar lain untuk bersurai dan semua dihendaki untuk masuk tidur. Pelahan-lahan pelajar mulai berjalan ke arah kelas dan juga mereka nie keletihan sangat dengan aktiviti yang disediakan oleh Cikgu Alex guru kaunseling dan Cikgu Iris guru displin. Tak terkecuali mereka bertiga yang juga kelihatan kepenatan dengan torture dengan aktiviti tadi.

Semasa di kelas tempat mereka bertiga ditempatkan.

“Sial! Bukan main penat saya nie.” keluh dengan marahnya oleh Billy.

“Garang nak mati Cikgu Iris nie. Tak adil betul la bila dengan pelajar lain kurang evilnya bila sama kita bertiga kalah devil.” Berang Jack. 

“Saya sendiri hampir terkencing bila dia hambat rotan hitamnya tu di meja. Cikgu Iris masih belum kahwin lagi tapi boleh tahan juga dia seksi bukan main. Dengan pakaiannya tadi dengan t-shirt putih dan berseluar jeans boleh ternampak branya yang berwarna hitam apabila dia berpeluh.” Kata Tom

Dengan serta-merta mereka bertiga teringat apa yang mereka nampak kerna mereka bertiga diminta duduk di depan pada asalnya ia perkara buruk akan tetapi ia ada good sign. Mereka ternampak bra Cikgu Iris apabila guru tu berpeluh dan bentuk buah dada bagaikan D-Cups. Semasa mereka bertiga bergelamung dengan tiba-tiba Tom sedar lalu mengejek mereka bertiga sudah membuat tent di seluar mereka. Jack dan Billy mulai rasa malu lalu cuba menyembunyinya tetapi usaha tu gagal kerna ia terpacak tegak. Kerna tak dapat tahan apabila hanya satu masih terpacak lagi, akhirnya Jack meminta diri ke tandas sekejab dan meminjam majalah Playboy daripada Billy. Kelihatan Tom dan Billy tersenyum menyindir Jack lalu Billy mengatakan “Jangan kotorkannya nanti kalau ya jaga kau” sambil gelak ketawa. Dengan malu Jack terus berlari ke tandas.

Apabila Jack sampai ke tandas, dia memilih stall tandas yang paling hujung. Dia terus duduk ke mangkuk tandas lalu melondehkan seluar track dan seluar boxernya. Dia terus membelak satu per satu muka surat majalah Playboy tu. Semasa dia sibuk melayan batinnya, dengan tiba-tiba kedengaran pintu tandas dibuka satu per satu. Jack terhenti sebentar dan cuba dengar bunyi tadi. Kedengaran bunyi paip air dibuka satu per satu dan kelihatan air mulai membasahi lantai. Jack mulai seram sangat, dia cuba berdiri lalu menyarungkan seluarnya balik dan mengintip di luar. Kelihatan tiada orang langsung dan dia menutup paip air tu satu per satu. Dia berfikiran ada kemungkinan ada orang nak kenakan dia balik dan ada kemungkinan Billy dan Tom cuba mengena dia. Dia terus berteriak “Kalau kamu berdua nak main-main nanti saya belasah kamu berdua tak peduli siapa kamu plus kalau lain jaga saya lesing kamu sampai terpusing-pusing”. Suasana tandas tu sememangnya sepi sangat dan membuat Jack berasa seram juga. Jack mengambil keputusan untuk menyambungkan apa yang dia buat tadi, terus dia melondehkan seluarnya lalu menyambung.

Dengan tiba-tiba kedengaran bunyi paip dibuka dengan serentak dan air mulai membasahi lantai. Tak sempat Jack bertindak, Dam! Lampu tandas termati dengan sendirinya. Dengan kelam-kabut Jack mengambil telefon bimbitnya lalu menghidupkan lampunya. Dia mulai mempekik keluar supaya tak main-main dengan tiba-tiba dia terkejut apabila ada sesuatu memegang bijinya. Jack terus berdiri lalu melihat ke arah mangkuk tandas dan menjerit dengan apa yang dia terlihat iaitu ada tangan hitam keluar dari mangkuk tandas tu. Jack cuba membuka pintu tandas dengan tergesa-gesa, keluar dari mangkuk tandas tu lembaga bagaikan mayat reput dengan kepalanya yang mereput dengan ulat-ulat bergerak-gerak di muka lembaga tu. Jack terus menendang pintu tandas dan pintu tu pecah. Lembaga mayat reput tu sudah keluar daripada mangkuk tandas dan cuba mencapai Jack. Jack cuba melarikan dirinya ke luar tandas akan tetapi dia terjatuh dia tak sedar dia belum lagi menyarung balik seluarnya semula. Kemaluannya sakit kerna terkena bucu tandas semasa dia terjatuh tadi, dengan kesakitan dia tergesa-gesa menyarung balik seluarnya dan berlari ke arah Billy Dan Tom kerna lembaga tu mulai mengejar kearah Jack.

Ketika Jack pergi ke tandas. Billy dan Tom membuat keputusan untuk menjalankan operasi mereka untuk mencuri kertas peperiksaan. Mereka berdua tak ingin menunggu Jack lalu mengambil keputusan untuk berjalan ke arah bilik guru. Mereka tidak tahu apa yang terjadi kepada Jack. Sepanjang masa mereka berdua berjalan ke arah bilik guru, mereka masih tak habis menyindir Jack dengan masalah batinnya tu. Semasa mereka berdua mendekati bilik pengetua, Tom memberhentikan perjalanannya, lalu dia mengatakan dia ingin mengambil peluang nie memasuki bilik pengetua untuk mengambil semula PSP yang dirampas beberapa hari lepas. Lalu dia meminta Billy teruskan dengan mencuri kertas peperiksaan tu dan Billy mengatakan dia supaya berhati-hati.

Tom dengan berhati-hati membuka kunci penjabat pengetua dan dia berjaya melakukannya. Dengan pelahan-lahan dia membuka pintu pejabat tu dan berjalan ke arah meja pengetua. Dengan bantuan cahaya daripada telefon bimbitnya dia membuka laci. Dengan gembiranya dia jumpa semula dengan PSPnya lalu menyeluk kedalam poket seluarnya. Ketika dia ingin meninggalkan pejabat tu apabila dia terhidu bau hanyir datang dari meja pengetua. Bulu tengkuk Tom terus berdiri dengan pelahan-lahan dia menoleh ke belakang. Dia tergaman apabila ada lembaga mayat reput duduk di kerusi meja pengetua yang memandang tepat ke arah Tom. Dengan tergesa-gesa dia cuba membuka pintu tapi ia tidak terbuka. Lembaga mayat reput tu mulai mencapai ke bahu Tom dan memegang ia dengan kuat. Tom sudah tak dapat tahan ketakutannya lalu mengeluarkan PSP dan menghentaknya ke kepala lembaga tu. Lembaga tu mengerah lalu terlepas pegangannya dari bahu Tom. Tanpa membuang masa Tom dapat membuka pintu pejabat lalu berlari keluar dan dia sudah tak ingat dengan PSP yang terpacak di kepala tengkorak lembaga tu. Tom terus berlari ke arah Billy tanpa menoleh kebelakang dan lembaga tu mengejarnya dari belakang.

Ketika tu Billy Sudah memasuki bilik guru dan mulai satu per satu menyelongkar laci. Dengan bantuan cahaya daripada lampu telefon bimbitnya dengan berhati-hati mencari kertas peperiksaan tu. Entah dari mana Billy kedengaran bunyi  HA! HA! HA! bagaikan bunyi ketawa. Dengan serta-merta bulu tengkuk Billy berdiri dengan sendirinya. Billy berasakan ada kemungkinan Tom cuba menakutkan dia akan tetapi apabila dia check tiada seorang pun di dalam bilik guru dan hanya dia seorang sahaja. Perasaan takut mulai menyelebungi diri Billy. Dengan tiba-tiba ada sesuatu sedang memegang backside lalu dia cuba menyambar tangan tu

Pada asalnya dia fikir ada kemungkinan tangan Jimmy tetapi apabila dia rasakan tangan tu bagaikan tiada isi langsung dan ia bagaikan tulang. Billy mulai takut sangat apabila dia pelahan-lahan menoleh ke belakang. Billy terus menjerit ketakutan apa yang dia telah lihat didepannya iaitu lembaga mayat reput menyerikan senyumnya yang menakutkan. Tanpa membuat masa dia melepaskan tangan lembaga tu dan mulai cuba melarikan diri. Semasa Billy berlari ke arah pintu keluar dengan tiba-tiba kakinya tersepak kerusi lalu jatuh menembah bumi. Walaupun dalam kesakitan dia terus bangun dan bertambah takut lagi apabila lembaga tu berjalan ke arahnya. Dia melupakan hajatnya lalu terus bangun dan terus berlari keluar tak ingin menoleh ke belakang lagi.

Billy, Tom dan Jack masih berlari dalam ketakutan dan menjerit meminta tolong. Mereka bertiga akhirnya bertemu semula di bilik makmal. Mereka pada asalnya gembira apabila mereka berjumpa semula tapi tak kekal kerna mereka tergamam apabila ada 3 lembaga mayat reput menuju ke arah mereka bertiga. Satu per satu lembaga tu bersatu dan akhirnya menjadi 1. Lembaga tu berjalan dengan pelahan-lahan kearah mereka bertiga dan tangannya yang bertulang rangkak cuba mencapai mereka bertiga. Akhir mereka bertiga terus berlari ke arah bilik stor tu dengan harapan untuk melarikan dia mereka dari lembaga mayat reput yang masih mengejar mereka bertiga.

Sampai sahaja mereka bertiga, tanpa membuang masa mereka cuba memasuki bilik stor tu lalu menguncinya. Akhirnya mereka bertiga menyangka mereka mungkin terlepas daripada lembaga tu. Mereka bertiga cukup ketakutan bukan main dan peluh-peluh sudah membasahi badan mereka. Akan tetapi ia tak lama apabila mereka terdengar bunyi Krek! Krek! Krek! Bagaikan ada bunyi sesuatu mencakar dinding bilik stor tu. Jack terus terjerit dengan ketakutan dengan menunjukkan jarinya ke atas. Tom dan Billy terus memandang ke arah atas, dengan serta-merta mereka berdua terus menjerit apabila lembaga mayat reput tu bergayut di tali yang melingkari leher lembaga tu. Dengan pelahan-lahan lembaga mayat reput tu turun, mereka bertiga terus berlari ke arah pintu dan cuba membukanya akan tetapi pintu tu sukar sekali dibuka. Kedengaran Bak! Bak! Bak! dengan berterusan datang dari lembaga tu. Mereka bertiga menoleh ke arah lembaga tu ia sungguh menakutkan sekali apabila daging reput dari muka lembaga tu jatuh ke lantai dengan bau yang sangat busuk. Lembaga tu terus berjalan ke arah mereka bertiga lalu memeluk mereka bertiga sekali gus.

Mereka bertiga terus-menerus menjerit meminta tolong apabila lembaga mayat reput tu memeluk mereka. Dengan ketakutan yang teramat sekali mereka bertiga menangis ketakutan malah tidak sedar mereka sudah terkencing di seluar mereka. Kedengaran suara tawa yang menyeramkan datang dari lembaga tu dan lalu ia berkata.

“Bagaimana takut ka? Sekarang nie saya akan mengukum kamu bertiga. Suka sangat dibuli bukan? Sekarang nie saya buli kamu bertiga mesti kamu semua takut bukan. Saya mati pun sebab orang macam kamu bertiga nie. Kalau saya tau kamu tak belajar dengan pengajaran nie saya akan kerjakan kamu bertiga lagi teruk.” Gertak lembaga mayat reput.

Selepas sahaja mereka mendengar apa yang dikatakan oleh lembaga mayat reput tu mereka terus pengsan.

Apabila mereka sedar sahaja, kelihatan Guru hal murid Cikgu Malik bersebelahan dengan mereka. Kelihatan muka cikgu tu sangat serius sangat  yang cuba membangun mereka bertiga. Kelihatan Cikgu Alex membaca doa dalam bahasa cina dan membakar beberapa colok. Manakala Jimmy ada disana bersama-sama dengan Cikgu Iris yang membawa peti keselamatan. Cikgu Malik memberikan mereka bertiga air untuk mereka minum. Mereka bertiga yang masih bergegar ketakutan dengan kejadian mereka nampak tadi dan memberitahu hal tu kepada Cikgu Malik. Cikgu Malik sudah memberi amaran kepada mereka supaya mereka tak membuli semula sekarang nie mereka sudah kena teruk daripada roh pelajar yang membunuh diri tu. Dengan jasa Cikgu Alex dan Jimmy yang terdengar bunyi meminta tolong daripada mereka bertiga, datang menyelamatkan mereka nie. Tempat yang mereka bertiga dijumpai adalah bilik stor iaitu tempat roh pelajar tu membunuh diri. 

Mereka bertiga terus menjadi trauma dengan pengalaman mereka bertiga telah alami. Dekat seminggu mereka bertiga demam. Apabila mereka sembuh mereka balik semula ke sekolah bagaikan mereka nie orang baru dan sudah trauma daripada membuli sesiapa pun malah mereka bertiga terus meminta maaf dengan mangsa-mangsa buli termasuk Tim yang mengilang selama seminggu sebab demam. Mereka masih berkawan dengan Tim.

Mereka bertiga tak pernah terdetik dalam hati mereka untuk membuli dan mereka tak ingin berjumpa semula dengan lembaga roh pelajar tu lagi. Sebagai membalas jasa Jimmy, mereka bertiga menjadi pengawas sekolah dan sentiasa menjaga pelajar di sana.

Apabila mereka berada tingkatan 5, semua berubah apabila ada pelajar baru memasuki Sekolah Tinggi St. George.  Semasa mereka bertiga ditugaskan menjaga pelajar junior tingkatan 3, kelihatan ada beberapa pelajar membuli pelajar yang lemah. Mereka bertiga terus memberi amaran agar pelajar tu tidak membuli akan tetapi amaran tidak dipeduli. Amaran sudah diberikan dan pelajar nie bakal menjadi mangsa lembaga roh pelajar tu.

Dari jauh dari kumpulan pelajar baru dan mereka bertiga, kelihatan lembaga mayat reput memandang tepat kearah pelajar tu dengan menyerikan senyuman yang mengerikan. Dengan tangan yang tertulang menunjukkan kearah pelajar tu lalu berkata.

Fresh meat” kata lembaga mayat reput tu sambil ketawa terbahak-bahak sebelum ghaib.

 Sekian~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan