Khamis, 21 Mac 2013

Bab 8: Dunia Teknologi


Dunia kita sekarang nie jauh lebih kedepan daripada masa lalu bukan? Hidup kita lebih selesa daripada kehidupan yang lampau dengan kemajuan yang kita nikmati sekarang nie

Dunia kita cukup maju sekali dengan teknologi yang kita dapat sekarang nie dan ia akan terus maju tu pun untuk kepentingan kepada kita manusia. Dari perubatan, makanan ke kehidupan hari kita. Banyak perkara bakal dilupakan dan atau dihiraukan kerna kewujudan teknologi nie. Walapun ia ada kebaikkan kepada kita akan tetapi kita memang tidak boleh lari langsung dengan keburukkannya juga. Kita mulai ketagih dengan teknologi dan apa yang sebelumnya bakal dilupakan satu per satu. Yang kita tahu bakal dimasukkan di dalam muzium dan ada satu saying what is history, its history”.

Baik buat kali nie saya akan kongsikan 2 kisah seram yang ada kaitan dengan teknologi sekarang nie. Kisah pertama adalah ada kaitan dengan ramalan iaitu “Death Prediction”, ia adalah satu apps yang misteri untuk smartphone yang boleh membuat seseorang tu mati. Manakala kisah kedua pula adalah “Spam Mail” dimana kisah mengenai email yang diterima yang boleh meramalkan apa yang terjadi pada masa depan pada penerimanya. 

Nantikan kisah nie pada malam Jumaat yang akan datang mengenai kisah seram apa yang sentiasa berlaku di depan kita yang kita sendiri tak tau kewujudan hal misteri di dalam dunia teknologi nie.

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasana yang sepi,
Bacalah kisah saya nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan