Khamis, 13 Disember 2012

Bab 3: Sambungan cerita pengalaman seram saya


Nie adalah kisah pengalaman seram yang saya ingin kongsikan kepada kamu semua. Cerita nie saya belum pernah ceritakan kepada sesiapa pun dan kisah nie berlaku kepada diri sendiri mahupun orang lain. 

Untuk bahagian hanya 3 sahaja cerita yang saya ceritakan iaitu “Kisah di Kunak”, “Seorang diri” dan “Ganjil”. Kisah di Kunak adalah kisah nie sudah lama berlaku dan kira kisah lama yang terjadi kepada saya sekitar umur 13/14 tahun. Dimana kami sekeluarga bermalam di rumah mak cik saya di Kunak (itu dulu sekarang mak cik saya sekeluarga dah berpindah dari sana atas alasan pertukaran kerja suami mak cik saya nie, dan mereka tinggal tetap di Sandakan sudah). Bagi saya tahap keseraman cerita nie dan cerita terakhir hanya tahap sederhana sahaja kecuali cerita kedua yang saya bakal cerita pada saya adalah kisah seram pada tahap tinggi. Kisah kedua adalah kisah pengalaman saya semasa menjalani Industries Training di Sutera Habour Kota Kinabalu, under Pasific Sutera. Memang apa yang orang luar katakan bahawa hotel sering kali dikaitkan dengan kisah-kisah seram dan menakutkan tak kira bilik mahupun persekitaran hotel tu. Nanti saya akan cerita lebih lanjut tentang cerita nie. Cerita ketiga pula adalah kisah lama semasa saya belajar di sekolah rendah tertua di Sandakan iaitu SK. St. Gabriel, Tanah Merah (nama saja masih wujud di peta tapi tak wujud di tempatnya kerna tempat tu dah terbiar manakala sekolah itu pindah tempat ke Karamunting, Sandakan). Terdapat banyak cerita mulut dan pengalaman sendiri tentang sekolah rendah nie, nanti saya akan ceritakan.

Nama tempat mahupun nama orang, kira tidak 100% saya ingat kerna nie berlaku sudah lama. Harap siapa yang tahu maka jangan terasa ya nie hanya cerita pengalaman seram saja. Yang bimbang kalau terasa seram dengan cerita nie maka bacanya pada waktu siang mahupun berkawan.

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasana yang sepi,
Bacalah kisah saya nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan