Khamis, 28 Mac 2024

Licca-chan berkaki 3

 


Salam Malam Jumaat semua, 

Pada malam ini saya akan berkongsi sebuah lagi cerita urban legend daripada Licca-chan berkaki 3.

Menurut Urban Legend, syarikat yang menghasilkan anak patung Licca-chan melakukan kesilapan teknikal dalam produksi anak patung ini. Apabila secara tidak sengaja menghasilkan beberapa anak patung yang mempunyai 3 kaki. Anak patung tersebut sudah dihantar ke pasaran apabila baru masalah itu diketahui.

Walau bagaimanapun cubaan syarikat itu untuk menarik anak patung berkaki 3, terdapat beberapa tidak dapat dikembalikan dan ada beberapa telah dijualkan kepada umum. 

Disini disertakan beberapa cerita mengenai Licca-chan berkaki 3. 


Cerita 1,

Pada 1 petang, seorang wanita muda sedang berjalan-jalan di sebuah taman. Apabila alam memanggil lalu dia menuju ke tandas awam dan masuk ke salah satu kubikal. Semasa dia melegakan dirinya, lalu dia ternampak sesuatu terbaring berdekatan dengan kakinya.

Ia adalah sebuah anak patung Licca-chan. 

Dia menjadi hairan mengapa anak patung itu berada di sana. Adakah seseorang membuangnya? Dia berasa kasihan dengan keadaan anak patung lalu mencapainya dan mengangkat ia seperti biasa. Dengan terkejut apabila dia melihat.

Anak patung Licca-chan mempunyai 3 kaki. 

2 kakinya adalah biasa dan berwarna kulit, manakala kaki ke3 itu cacat dan berbulu serta berwarna ungu gelap. 

Dia menjadi terkejut lalu tidak sengaja melempar anak patung dengan wajahnya meniarap pada lantai tandas. 

Dengan tiba-tiba dia menjadi lebih ketakutan apabila kepala anak patung itu dengan perlahan-lahan menoleh ke arahnya.

Dari mulut kecil anak patung kedengaran, "Nama saya Licca-chan, saya disumpah, disumpah, disumpah, disumpah..."

Dengan penuh ketakutan, wanita itu berlari keluar dari tandas dengan laju sekali. Walau bagaimanapun dia berada dan pergi, suara itu terus-menerus membisik pada telinganya.

"Nama saya Licca-chan, saya disumpah, disumpah, disumpah disumpah..." 

Malah apabila telefon bimbitnya berdering, lalu disambutnya dan pada hujung telefon kedengaran seperti Licca-chan. "Nama saya Licca-chan, saya disumpah, disumpah, disumpah, disumpah..." 

Akhirnya wanita itu tak dapat tahan lagi, dia mengambil keputusan untuk memecahkan gegendang telinganya agar dia tidak dapat mendengar suara itu lagi.


Cerita 2,

Terdapat satu anak patung itu muncul di sebuah tandas di sebuah sekolah dan ditemui oleh seorang pelajar perempuan. Ia mengatakan "Nama saya Licca-chan. Mari kita main sembunyi - sembunyi." Sebelum pelajar perempuan itu dapat menjawab, anak patung itu mengeluarkan sebilah pisau lalu menusukkannya ke pelajar perempuan itu lalu berkata. "You're it!"


Cerita 3,

Ada yang mengatakan Licca-chan berkaki 3 itu diperbuat daripada daging manusia dan ia mengatakan, "Nama saya Licca-chan dan saya sedang mencari empunya kaki ini."


Cerita 4,

Ia mengisahkan seorang budak perempuan yang menemui Licca-chan di mangkuk tandas. Dia berasa jijik apabila dia melihat kaki ke3 Licca-chan yang berwarna keunguan dan cuba menyiram anak patung masuk ke dalam mangkuk tandas. Dalam beberapa hari, budak perempuan itu terlibat di dalam satu kemalangan dan kakinya terpaksa dipotong. Ketika dia terbaring rehat di atas katil hospital, lalu melihat pada pangkal kaki yang dipotong. Dalam ketakutan yang teramat sekali, dia terlihat kaki ungu mulai tumbuh di sana. Akhirnya kaki tersebut mengambil alih keseluruhan tubuh badan budak perempuan itu sebelum meragut nyawanya.


Cerita 5,

Ia akan muncul pada tepi katil kamu ketika kamu sedang tidur nyenyak pada waktu malam. Licca-chan akan memegang sebilah pisau pemotong daging pada tangannya, laku ia akan menunggu sampai kamu menyedari kehadirannya. Apabila kamu sedari, ia akan menyerang kamu dengan memotong kaki kamu dengan pisau pemotong daging itu.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan