Khamis, 14 Februari 2013

Bab 5: Dendam, Tulak dan Pembalasan


Maka tamatlah kisah pengalaman seram saya nie buat kali nie. Maka berbalik semula kepada kisah-kisah seram yang saya bakal sajikan kepada kamu semua. Balik kepada kisah seram yang bakal diceritakan oleh Dyus, yang selamanya menyepi dan mendahulukan kisah saya dahulu. Nie kisah ada pengajarannya tersendiri dan hanya kamu sebagai pembacanya akan faham kisah teladan tu selepas kamu membacanya nanti.

Masalah pembulian sering berlaku tak kira mahupun pada lelaki mahupan apa perempuan. Orang yang membuli nie melakukan atas kerana masalah peribadi sehingga sekadar suka-suka. Bagi mereka yang menjadi mangsa nie sering kali dibuli tanpa menerima pertolongan dari orang lain yang sering tidak mau mengambil tahu mahupun menjaga tepi kain orang lain. Bagi yang menolong pula bakal menerima penghinaan malah menjadi orang terbuang. 

Dengan dua kisah yang bakal saya ceritakan kepada kamu adalah dua kisah dengan masalah buli. Kisah pertama “ Curse” adalah kisah kembar yang terkena sumpahan atas kerna mereka membuli orang yang salah untuk dibuli kerna orang yang bakal menjadi mangsa mereka nie bukan seperti orang biasa. Kisah kedua pula adalah “Revenge” adalah kisah sekumpulan remaja membuli seorang pelajar sehinggakan pelajar tu meninggal dunia, dan sekumpulan remaja nie bakal menerima pembalasan dengan kematian satu-persatu ahli kumpulan mereka nie.

Nantikan cerita nie pada Malam Jumaat nie.

Ingat matikan lampu,
Nyalakan lilin,
Dengan suasana yang sepi,
Bacalah kisah saya nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan