Khamis, 3 Januari 2013

Jelmaan


Salam malam Jumaat semua,

Pernahkah kamu mendengar tentang binatang jadian2? Bukan saya maksudkan warewolf,waretiger atau warehog. Macam binatang tu jadian daripada jin mahupun bunian. Kita selalu dengar2 org tua2 dulu bilang jangan bunuh binatang sbarangan takut itu binatang itu jadi-jadian. Haiwan macam ular, burung, ikan, buaya, rusa, dan sbagainya. Klu binatang itu unik mesti ia bukan yg sbenarnya mahupun bpenunggu.

Saya memang percaya dengan hal nie, bukan kita manusia saja tinggal d dunia nie dan kita nie sharing dengan mahluk lain juga samaada nampak atau tak nampak. Orang dulu2 memang jaga tentang hal nie dan bukan macam sekarang nie yg main langgar saja tak peduli orang lain dan mahluk lain. Bila kena kisas dia baru cari org yg pandai..

Pernah ddengar, time mmandu malam2 bila blanggar dengan binatang mahupun org. Mesti hilang kesan mahupun kemek itu kereta malah tada kesan darah mahupun mayat/bangkai tu. Sbb nie adalah jadi-jadian, mereka nie jelmaan jin/bunian yg slalu mlintas jalan2 malam2. Kita manusia bukannya sedar mahupun tau sbb ada manusia buat tak tau (macam langgar lari) tak p check barang tu. Nak dari situ lah kena kisas dia la atau hukumannya..

Pernahkah rumah kamu dimasuki ular mahupun binatang lain, scara tak sengaja. Lebih teruk bila ular tedung atau ular sawa masuk rumah. Mesti cemas 1 rumah siap panggil bomba lagi bah kan mau kasi halau itu ular. Klu bagi yg tau2 sdikit ada benda mau cakap sama itu barang. Macam "klu kamu bukan ular kluar kamu dari rumah saya dan khadiran kamu, kami tak izinkan." Baru2 nie rumah saya kena masuk ular tedung, terus sensor saya tau itu ular bukan ular betul but ular jelmaan (sbb tangan kanan saya terus kebas dan macam sendirinya jari saya tunjuk arah ular tu walaupun ular itu bertapuk). Saya cuba2 baca itu petua yg saya tau time bomba p korek2 cari itu ular, "saya tau asal usul kamu, kamu bukan ular, aku dapat rasakan kehadiran mu, kluar kamu dari sini, tempat nie bukan tempat kau, dengan nama Allah S.W.T saya halau kau dari sini!". Lama2 hilang sudah itu ular, bomba tu tak dapat cari dan kucing saya pun tak jumpa itu barang. Sensor pun macam kurang sudah maka itu barang also sudah out la.


Jadi ingat bukan smua binatang tu betul2 binatang takut ia adalah jadi-jadian mahupun jelmaan. Di hutan, sungai, laut, air terjun mahupun your backyard. Mesti ada saja seekor dua di sana. Maka ingat binatang tu maybe juga pnunggu ingat2 la yee.. Jangan ingatkan air yg tenang tada buaya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan