Khamis, 10 Januari 2013

Cara & Mengelak

Salam malam Jumaat semua,

Malam nie saya nak kongsikan kepada kamu semua iaitu cara melihat hantu dan lain2 dengan cara traditional dan juga secara sains. Ia kerna tak kira mana saya pergi kebanyakkan mereka nie ingin juga melihat mahluk2 halus nie walaupun sekali dalam hidup mereka berbeza mereka yang mempunyai kelebihan deria ke-6 tu lain cerita la. Bagi mereka yang boleh melihat nie adakala sudah terbiasa ada pula tidak menghiraukan ia sudah kerna sudah biasa melihatnya. Mereka yang tak memang akan mencari jalan membolehkan mereka terlihatnya dengan kosnya sendiri. Tapi kosnya adalah sangat berat sekali iaitu membuat seseorang itu trauma, histeria mahupun tidak siuman. Dengan nie saya kongsikan caranya tetapi saya akan beri amaran bahawa ada sesetengahnya berguna manakala separuhnya karut dan akhir sekali pengalaman saya sendiri iaitu cara saya tersendiri. Ingat saya hanya kongsikan caranya tapi saya tak galakkan kamu mencubanya jika berdegil juga ia tiada kaitan dengan saya maka tanggungjawab tu terpulang kepada kamu sendiri.

Disini saya juga akan kongsikan cara mengelak la pula. Nie daripada pandangan petua orang tua2 dahulu dan juga pandangan agama. Mesti sesiapa saja tak suka tetamu tidak diundang masuk ke kediaman kita bukan dari mahluk perosak, org yng tidak disukai sehingga mahkluk halus. Saya harapkan apa yang saya bakal kongsikan nie dapat membantu anda menhindari.

CARA

1.       Ambik taik mata kucing/anjing. Itupun klu sanggup kerna bakteria.
2.       Cukur smua bulu kening dan mata.
3.       Bagi yg tinggal d kampung, bila dekat senja p belakang tangga yg mau masuk rumah.
Time senja kau akan nampak barang tu bkeliaran.
4.       Kakangkan kaki kamu dan tgk dari cela kaki dengan keadaan mnungeng. Klu nampak kakinya tak mengijak tanah so kau tau la.
5.       Nyalakan lilin pada malam Jumaat pada tgh mlm sambil myisir rambut d depan cermin.
6.       Cuba bakar2 kmenyan mahupun stanggi d tmpt2 kira bhantu.
7.       Senang sdikit bagi kaum perempuan, bila datang period maka benda2 tu minat sama kau.
8.       Nie sy tak pasti betul la hanya dengar dari org tua2 dulu, bakar rambut kau malam2 nanti ada benda lain datang.
9.       Jgn bakar belacan malam2 nanti kepala tarabang tu dtng.
10.    Klu berani p kubur sambil bawa kmenyan dan lilin, duduk d sn dgn hajat mau tgk antu.
11.    Keja gila, bila ada eksiden blaku yg ada kmatian. Perah air limau d darah. Dan malamnya ada benda ikut balik (BAHAYA).
12.    Scara sains pula, dgn rakam video tak kira dari mana source dia hp mahupun camera. Macam ala2 seekers. Tu pun tak 100% kau dapat.
13.    Snap gambar.
14.    EVP, rakam bunyi-bunyian dengan prakam suara. Klu dapat dengar suara dah kira bagus.
15.    Cari kawan yg sensitif mahupun medium minta tolong.
16.    Cari yg pandai hal nie dan minta buka plihatan kamu. Klu tak berani baik jangan kerna boleh buat kamu sasau dan leboh teruk terus goal.
17.    Kamu tau spirit of the coin kan? Yg guna karatas tu dan nama urg putih dia Ouji board. Nie tak tau benar ke tak la depend on the situation. Ada pernah skali penggunanya pernah nampak antu dengan nie. Caranya maaf tak akan share sbb nie under "BAHAYA".
18.    Guna cara saya, menggunakan pendulum. Barang berat d bawah diikat pada tali atau tali besi. Klu ada sbarang tau2 saja dekat, pendulum tu pandai bergoyang sama ada arah jam atau sbaliknya. Paling bagus pberatnya ada crystal mahupun besi. (Nie cara saya dpt kakak angkat aku dulu yg pernah saya cerita dulu, pandai2 cari itu post la dah lupa mana saya post di sini ka atau d group lain. Saya belum lagi rewrite taruk d notes saya). Dan bukan sbarangan yg boleh buat nie hanya org yg pcaya dan sensitif saja yg boleh buat.
19.    Hanya yang gila sahaja dengan menggunakan air mani lelaki/perempuan sbagai hidangan utk mmanggil hantu.
20.    Menggunakan darah hitam iaitu darah daripada binatang yang kulitnya semua hitam.

MENGELAK
 
1.       Bawang Merah dan putih.
2.       Limau Kapas.
3.       Ingu
4.       Garam
5.       Bagi Islam gunakan ayat 4 Qul, ayatul kursi dan surah jin.
6.       Bagi Kristian hanya stand-by holy water dan bible.
7.       Paku panjang
8.       Daun Limau (smua jenis)
9.       Pokok limau (smua jenis) Tanam dekat rumah.
10.    Kulit Limau gajah (Pamelo)
11.    Pandai2 la kaum perempuan kasi besih betul dan jgn buang sbarangan.
12.    Kuatkan smangat dengan stiasa ingat Tuhan.
13.    Bila ada rasa macam ada org panggil kau mlm plus kau sorang saja jgn layan buat tak tau saja.
14.    Slagi kamu tak kau dia maka dia tak akan kacau kau.
15.    Bagi Islam sahaja, Garam dan Lada Hitam tumbuk d tapak tangan kamu. Bila kau rasa mix abis, palit d kepala org kena rasuk klu tak jadi cuba picit ibu jari kakinya dengan kuat bersama campuran garam dan lada hitam tu. Insya-Allah benda tu rasa sakit maka ia akan mlepaskannya.
16.    Cari yg pandai untuk mbantu.
17.    Bagi Kristian maka lebih baik minta pastor mahupun priest tolong bless itu rumah/org.
18.    Bagi yg Buddha, minta itu ajimat d temple ataupun minta itu priest tolong kasi cuci itu rumah.
19.    Lupa nak add in, Lidah buaya nie khas elak daripada yg kepala tarabang tu.


Ps. Antu macam Cik Kak nie cara elaknya dengan paku saja (sbb tau2 la), Kepala tarabang pula apa2 yg tajam macam duri limau, kulit limau gajah, ikan yg bduri, paku dan daun mkuang. Bagi C kecik tu, kasi lalai dia dan cancel dia mcuri dengan mainan bhamburan, gula2 bhamburan, kacang hijau bhamburan dan ketam (utk tangkap bapanya). Overall pula yg bguna nak kasi preventing adalah limau kapas, kulit limau gajah, bawang merah dan putih, ingu dan kuat smangat dan tinggi kimanan.

Selain itu jika berjumpa yang hantu berjantina perempuan dengan cara mengelaknya dengan berbogel terus akan tetapi jangan buat pada hantu raya kerna nanti kejantanan kamu hilang oleh dia nie.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan