Khamis, 9 Mei 2024

Bath Game

 


Salam Malam Jumaat semua,

Pada malam ini saya akan berkongsi sebuah lagi cerita urban legend daripada Jepun mengenai satu permainan menyeramkan. 


Bath Game atau "Daruma-san" adalah permainan hantu berasal daripada Jepun. Permainan ini akan memanggil hantu yang menakutkan yang akan ikut kamu sepanjang hari. Tujuan permainan untuk mengelak dari ditangkap oleh hantu berkenaan.


AMARAN : Tidak digalakkan untuk memainkan permainan ini apabila ia mempunyai risiko yang teramat tinggi dan perkara tak diingini akan berlaku.


Aturan:

  1. Sebelum kamu tidur pada waktu malam, tanggalkan pakaian lalu ke bilik mandi m
  2. Isikan tan mandi dengan air lalu padamkan lampu. 
  3. Duduk pada tengah-tengah ta mandi, sila mengadap pili air. 
  4. Cuci rambut kamu sambil mengulangi perkataan ini. "Daruma-san terjatuh. Daruma-san terjatuh." 
  5. Ketika kamu mencuci rambut, di dalam minda kamu, kamu akan terbayang satu sosok seorang wanita Jepun berdiri di dalam tab mandi. Dia terjatuh di tab mandi dan tertusuk pada pili air berkarat. Dimana pili air itu menembusi matanya lalu membunuhnya. 
  6. Ulangi perkataan "Daruma-san terjatuh. Daruma-san terjatuh" sehingga kamu selesai cuci rambut. Pastikan mata kamu sentiasa tutup. Kamu akan terdengar dan merasai pengerakkan pada air mandian di belakang kamu. Jangan sesekali membuka mata dan berpaling, apabila kamu baru sahaja memanggil hantu. Sosok hantu wanita akan bangkit dari air di belakang kamu. Rambutnya hitam dan kusut-masai. Pakaiannya lusuh, compang-camping dan memburuk. Dia hanya mempunyai 1 mata dan mata kirinya terbeliak serta berdarah. Manakala dimana mata kanan dia berada, hanyalah berlubang serta berdarah. 
  7. Apabila kamu menyedari kehadirannya itu, lalu berkata dengan kuat "Mengapa kamu terjatuh dalam tab mandi?" 
  8. Dengan memejamkan mata kamu dengan erat, berdiri dan keluar dari tab mandi. Berhati-hati daripada terjatuh. Dengan segera tinggalkan bilik mandi dan tutup pintu itu. Sekarang kamu selamat untuk membuka mata. Biarkan air di tab mandi semalaman. Pergi tidur. 

Pada keesokan harinya, sebaik sahaja kamu terjaga maka permainan akan dimulakan. Sosok wanita bermata 1 akan mengikuti kamu. Jikalau kamu berpaling ke belakang, ia akan ghaib. Sepanjang hari, jika kamu terlihat dari bahu kanan, kamu akan terpandang sekilas pandang Sosok wanita tersebut. Sepanjang hari, dia mulai mendekati kamu tapi jangan sesekali membenarkannya menangkap kamu. 

Jikalau kamu terpandang dari bahu kamu dan melihat dia sudah dekat dengan kamu, kamu sepatutnya menjerit "Tomare!" yang bermaksud "Berhenti!" kemudian larikan diri secepat mungkin, ia memberikan penjarakan diantara kamu dengan wanita bermata 1. 

Untuk menamatkan permainan, kamu harus bersemuka dengan Sosok lembaga wanita tersebut lalu menjerit "Kitta!" yang bermaksud "Saya putuskan hubungan kamu!" / "Saya potong kamu bebas!" kemudian hulurkan tangan kamu dan membuat pergerakan seperti kamu memotong (👋). 

Kamu sepatutnya menamatkan sebelum tengah malam, jika tidak wanita bermata 1 akan munculkan dirinya di dalam mimpi dan terus mengikuti kamu. 

Peraturan:
  • Jangan buka mata kamu apabila hantu itu pertama kali munculkan dirinya. 
  • Jangan benarkan hantu itu membuat kamu terjatuh semasa kamu keluar dari tab mandi. 
  • Jangan masuk semula ke bilik mandi selepas kamu keluar. 
  • Jangan keringkan air di tan mandi sampai keesokan harinya. 
  • Jangan benarkan wanita bermata 1 menangkap kamu. 

Nasihat terakhir:
Jangan main permainan ini, ia tergolong dalam permainan berbahaya. Kamu memanggil hantu yang boleh menyebabkan kamu dirasuk oleh syaitan atau meninggal dunia dengan cara yang dahsyat. Kamu boleh tersungkur, tergelincir atau terjatuh di dalam tab mandi yang boleh menyebabkan kecederaan yang serius atau kematian. Jika kamu tidak menamatkan permainan dengan betul, hantu berkenaan akan mengikuti kamu sepanjang hidup kamu. Maka jangan main permainan ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan