Khamis, 14 Disember 2023

Snake Woman

Salam Malam Jumaat semua,

Pada malam ini saya akan berkongsi sebuah lagi cerita urban legend daripada Snake Woman (Wanita Ular).

Snake women (wanita ular) atau "Nure Onna" merupakan urban legend Jepun mengenai sejenis mahluk yang ganas yang menyerupai seekor naga yang bertubuh atas seperti manusia manakala bahagian bawahnya adalah ekor ular. Ia mempunyai mata seperti ular, lengan yang bersisik ular serta mempunyai kuku yang tajam, gigi yang serba tajam dan mempunyai rambut panjang yang cantik.

Ia sukar mencari mangsanya di kawasan perairan atau kawasan pantai dan mangsanya selalunya perenang dan nelayan. Apabila ia menemui mangsanya, ia akan keluarkan daripada air lalu melumpuhkan mangsanya dengan pandangan matanya. Ia akan menggunakan lidah ularnya yang panjang, menyedut keseluruhan dari dari tubuh mangsanya. 

Walaupun ia mempunyai tubuh yang panjang, Nure Onna mampu menyembunyikan dirinya di dalam kolam yang cetak. Ia akan menggunakan kecantikannya untuk mengumpan mangsanya untuk terjerat pada perangkapnya. Dia akan timbulkan kepalanya di atas permukaan air, berlakon sebagai seorang wanita meminta pertolongan daripada lemas. Apabila seseorang datang menyelamatkan dengan menyelam, ia akan bangkit dan menangkap mangsanya menggunakan kuku tajamnya lalu menarik mereka ke dasar laut. 

Apabila kamu terpilih menjadi mangsanya, ia menjadi mustahil untuk kamu melepaskan diri daripada genggaman Nure Onna. Ia akan kemunculankan dirinya dari jauh untuk menangkap kamu, cara terbaik untuk menjaga diri kamu dengan mengelakkan dari berjalan seorang diri di atas pantai pada waktu malam. 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan