Khamis, 7 November 2013

Bab 20 : Passion



Selamat malam Jumaat semua, maka tamat sudah kisah mengenai “Keadilan”. Bagaimana cerita itu? Ia agak lain daripada lain bukan apabila perihal seram dikurangkan sebaliknya ia lebih kepada perasaan anda. Kisah-kisah itu saya dapat daripada mimpi manakala ada saya dapat secara tidak sengaja.


Baiklah berbalik ke tajuk asal, Passion? Apakah maksud buat kamu semua mengenai passion. Ia adalah semangat yang ada pada setiap orang. Setiap semangat yang ada teramat berbeza satu sama lain malah semangat ini menjadi lebih kuat apabila orang itu mencintai mahupun menyukainya.


Passion adakalanya mengambil masa yang lama untuk kita sedari apa yang membuat kita benar-benar minat. Adalah ia datang lebih awal dan adakala ia datang kepada kita pada usia yang senja. Adakala passion ini kita dapat dengan menghargai perbuatan orang lain ataupun ia sesuatu yang kita cari untuk menyempurnakan diri kita ini. 


Baiklah saya akan sampaikan beberapa kisah pendek mengenai semangat iaitu Passion. Cerita ini agak gelap sekali apabila seseorang itu terlalu bersemangat dengan kerjayanya mahupun perbuatannya itu sendiri sehinggakan ia merosakkan tuannnya sendiri.


Food” adalah kisah mengenai seorang pemilik restoran yang teramat bersemangat terhadap makanannya sehinggakan dia sanggup berbuat apa-apa untuk memastikan restoran kekal. “Writing” adalah kisah mengenai seorang penulis Thriller yang bersemangat untuk memastikan penulisannya mendapat sambutan dikalangan pembacanya yang teramat ramai sekali sehinggakan dia sanggup berbuat apa-apa demi mendapatkan idea untuk penulisannya pada masa akan datang. “Dress” adalah kisah mengenai seorang pereka pakaian yang bersemangat untuk membuat pakaian yang sering kali mendapat sambutan orang ramai dan dia akan mememastikan bahawa tiada sesiapapun boleh menghalangnya daripadanya membuat pakaian. “Popular” adalah kisah mengenai seorang pelajar perempuan yang teramat bersemangat untuk kekal popular dikalangan pelajar lain sehinggakan dia sanggup berbuat apa-apa untuk mengekalkan kedudukannya daripada orang lain.


Nantikan kisah ini pada malam Jumaat yang akan datang.



Ingat matikan lampu,

Nyalakan lilin,

Dengan suasana sepi,

Bacalah kisah saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan