Khamis, 25 Januari 2018

Kerana Mendengar


Salam malam Jumaat semua, pada malam ini saya akan berkongsi pengalaman seram dimana berlaku kepada saya sendiri semasa bermalam di sebuah hotel. Cerita ini berlaku di Kota Kinabalu, Sabah dan tujuan saya ke sana tak perlu diceritakan. Berbalik kepada cerita saya ini, selama beberapa kali saya bermalam di hotel ini baru pertama kali saya diganggu. 

Ia terjadi pada 2 hari sebelum saya balik semula ke Sandakan. Jikalau tak silap pada malam itu pada hari Isnin. Kebetulan pada tengah malam bersiarnya Misteri Jam 12 (buat yang tak tahu, ia adalah siaran radio Ria89.7fm yang bersiar daripada Singapura dimana boleh didengar secara online. Bersiaran daripada jam 12.30pagi sehingga jam 2pagi. Rancangan radio yang menceritakan pengalaman-pengalaman seram dari pendengar yang dihantar secara surat, sms, private message dan email ke Dj). Pada malam itu saya mengambil keputusan untuk mendengarnya dengan volume yang kuat, kira satu bilik boleh dengar. Kakak sepupu ada bagi nasihat agar tak dengar secara kuat, skeptik seperti biasa tak berapa dengar. 

Dipendekkan cerita, selesai sahaja rancangan MJ12 menutup tirainya. Tanpa berfikir panjang dengan memati apps MeRadio dan bersiap diri untuk tidur. Agak sukar sekali nak lelapkan mata dan dalam keadaan mamai, saya membuka mata melihat. Dengan tiba-tiba saya terlihat satu lembaga putih menjenguk masuk daripada tingkap bilik hotel dan ia terus memandang ke arah saya. Jantung dekat nak gugur dan tergopoh-gapah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di fikiran saya. Gangguan bukan itu sahaja malah saya terlihat satu lembaga putih dengan rambut serba hitam yang panjang bertenggek di atas almari tv. Ia memandang ke arah saya juga. Saya tutup muka saya dengan selimut dan membaca apa yang terlintas di fikiran sampai tertidur. 

Pada keeseokkan harinya saya ceritakan kepada kakak sepupu saya apa yang terjadi kepada saya semalam. Semestinya kamu kena, dah bagi nasihat tak nak dengar. Maka benarlah apabila kita bercerita cerita seram, ia menarik benda halus untuk datang bersama kita.Sebaiknya janganlah dengar terutamanya di tempat yang baru mahupun asing kepada kita dan mendengarnya kira membuka pintu untuk memanggil makhluk halus untuk datang. Sampai disini sahaja cerita buat malam ni dan Salam Malam Jumaat semua. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan